ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 19. desember 2010

Bloggkalender Luke 19. Pakkerier, til de ute og de inne.

Ok,, nå begynner panikken å snike seg inn her.
I dag skulle jeg hatt den store vaske-pynte-dagen.. men det ser ut til å gå i vasken!!!
Gubben har hatt brøytevakt i hele går ettermiddag og i hele natt. Så nå ligger en sliten brøytemann å sover. Da er det kanskje ikke mest poppis for ekteskapet å dra fram støvsugeren.. eller hva?

Nei.. ser ikke sånn ut nei.
Har en julegave igjen som jeg gjerne skulle ha kjøpt også. Men ser ikke ut som det blir i dag heller.

Ute snør det som bare det.. vind og snø. Ganske nytteløst å måke i slikt vær. Heldigvis skal vi ikke avgårde med fly, eller venter på noen som må komme med fly.. Flykaos i europa gitt. Huffameg. Nei da kan vi være glade at vi sitter her inne hvor vi skal være.


Ordet i dag er Pakkerier.. ja det må noen pakkerier til for utevennene også. En halv kokosnøtt er alltid kjekt. Og i år har jeg faktisk laget fuglematere selv. Haha!!! Yess...
Yoghurtbeger, delfifett og fuglefrøblanding. Lagde noen hulle rpå siden som jeg stakk en pinne igjennom. Så får de noe å sitte på også da. Kan bli ganske glatte disse her.


Ikke kjempekvalitet sånn gjennom et upusset vindu da.. Ønsker meg telelinse!!



Koselig med litt fugler utenfor. Og materen er plassert i paviljongen så kattene ikke kan komme alt for lett til. Da kan det fort bli et blodbad ja.. huffameg.
Men jeg må finne på noe til Rødstrupa.. de liker å spise fra bakken. Tenke-tenke..

Blogglisten

8 kommentarer:

Anonym sa...

Uværet rammer alle som skal reise til forskjellige land rundt om i verden.Går vi mot en ny istid ?
Globale oppvarmingen forsvunnet med vinden.



RIKKE

Unknown sa...

Det er vel global forandring som er problemet nå. Huffameg.

Britt Åse sa...

Så fine de ble, de yoghurbeger-materne. Den skal jeg herme, tror jeg.

Jeg har vært litt "slem" med deg i dag. Du la igjen kommentar på adventssøndagblogginnlegget som ved en feil ble publisert på gamlebloggen, og der slettet jeg det.

Velkommen på nyebloggen, Charlotte!
hagenpahytta.net

Kristin Aurdal sa...

Så flotte pakker du har ordnet til småfuglene, tenker småtassene setter stor pris på de :-)

Mete sa...

Kule fuglematere! Hvordan har du festet tauet inni? Bare "gnudd" det nedi?!?

Ellen Walnum sa...

Jeg må jo få skaffet meg noe fuglemat, stakkars fuglene her i gata:( Jeg lurer også på hvordan du festet tauet.

Gry sa...

Tror jeg må kopiere ideen med å lage fuglematen selv. Har vært og shoppet mat for de små for en del 100-lapper i dag. Men det ser ut som om ryktet sprer seg i fugleverden om at "her er mat å få"....

Unknown sa...

Jeg tok noen små pinner som jeg knyttet i et kryss, med lang hyssing, som jeg la i bunnen av koppen.

Related Posts with Thumbnails